Jakie są Twoje prawa konsumenckie, gdzie szukać pomocy prawnej i jak „sprawdzać firmy” podczas zakupów on-linie? Jeśli chcesz znać swoje prawa, weź udział w bezpłatnej konferencji on-line „Konsument w dobie COVID-19”, która odbędzie się już 15 marca w godz. 10.00-14.00.
W imieniu naszego partnera – ERIF Biuro Informacji Gospodarczej – serdecznie zapraszamy na organizowaną konferencję z okazji Światowego Dnia Konsumenta.
Z okazji obchodzonego 15 marca Światowego Dnia Praw Konsumenta, ERIF Biuro Informacji Gospodarczej i Stowarzyszenie Aquilla zapraszają na konferencję on-line, która ma na celu edukację na temat praw konsumentów w czasie Covid-19. W jej trakcie, eksperci opowiedzą o tym gdzie szukać darmowej pomocy prawnej i jak wykorzystać działalność Biura Informacji Gospodarczej w zakresie przydatności usługi „sprawdzenia firmy” podczas zakupów online, a także w jaki sposób zweryfikować informacje na swój temat w kontekście ochrony danych osobowych.
Konferencja odbędzie się on-line 15 marca br. w godz. 10.00 – 14.00. Rejestracja odbywa się wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza rejestracyjnego: https://erif.pl/kampanie/konferencja/
O organizatorach:
ERIF Biuro Informacji Gospodarczej S.A.
ERIF prowadzi system wymiany informacji finansowej zawierający dane o zobowiązaniach konsumentów i podmiotów gospodarczych. Znajdują się w nim wpisy dotyczące zarówno nieterminowo regulowanych płatności, jak i informacje o rzetelnych podmiotach i konsumentach regulujących swoje zobowiązania na czas.
Z usług biura korzystają konsumenci, przedsiębiorcy, banki, fundusze sekurytyzacyjne, jednostki samorządu terytorialnego, spółki prawa handlowego działające na rzecz gmin i inne podmioty poszukujące kompleksowych informacji o klientach i kontrahentach.
Każdy konsument może sprawdzić jakie dane na jej temat przechowywane są w bazach ERIF. W tym celu należy założyć specjalne konto w serwisie www.erif.pl, w części dedykowanej konsumentom.
Stowarzyszenie Aquilla
Stowarzyszenie działa m.in. na polu szeroko rozumianego prawa konsumenckiego. Celem realizowanych projektów jest poprawa świadomości prawnej w społeczeństwie oraz udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej konsumentom. Stowarzyszenie prowadzi poradnictwo konsumenckie, wspiera konsumentów w sądzie, edukuje i szkoli. Kontakt: +71 74 000 22, e-mail kontakt@prawo-konsumenckie.pl.
Agenda:
Rozpoczęcie konferencji
I. Temat: Jak nie stracić pieniędzy w rzeczywistości on-line. Bezpieczne zakupy | 40 min – ERIF BIG S.A.
PRZERWA | 15 min
II. Temat: Rok z COVID – 19. Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na konsumentów. | 90 min – Stowarzyszenie Aquilla
PRZERWA | 15 min
III. Temat: Ochrona przed wyłudzeniami, reaguj na informacje i śpij bezpiecznie. | 40 min – ERIF BIG S.A.
Zakończenie konferencji
Serdecznie zapraszamy!