Przedstawiciele instytucji i organizacji chroniących konsumentów, izb i stowarzyszeń branżowych, administracji państwowej, legislatorów i regulatorów rynku spotkają się 14 marca 2019 roku, na Kongresie Konsument 2019, organizowanym z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta. To już piąta edycja tego wydarzenia. Jak co roku uczestnicy będą dyskutować na temat relacji konsumentów z rynkiem. Spróbują wskazać nowe trendy i zjawiska, a także warte upowszechnienia działania i rozwiązania podejmowane przez różne sektory rynku. Fundacja Rozwoju Rynku Finansowego jest Partnerem kongresu i wraz z Konferencją Przedsiębiorstw Finansowych organizuje warsztat na temat samoregulacji rynku
Na etapie pozyskiwania klienta przedsiębiorcy wykazują ogromne zaangażowanie, troskę o nasze potrzeby, indywidualne podejście. Niestety, zdarza się, że nie możemy liczyć na takie traktowanie po zawarciu umowy – na przykład podczas postępowania reklamacyjnego. Czy tak być musi? Zdaniem Federacji Konsumentów – nie. Przedsiębiorcy coraz częściej dostrzegają, jak ważne jest zadowolenie ich klientów w dłuższej perspektywie. Tworzą więc oferty, procedury, samoregulacje, a nawet instytucje polubownego rozwiazywania sporów, aby klient był zadowolony. Świadomi sprzedawcy i usługodawcy starają się budować stosunki na zasadach wzajemnej lojalności i zaufania, sięgając często po innowacyjne rozwiązania technologiczne. To dobrze służy obu stronom i całej gospodarce.
O takich właśnie pozytywnych rozwiązaniach będą rozmawiać uczestnicy Kongresu Konsument 2019. Tegoroczny temat to: Budowanie długofalowych relacji – z perspektywy konsumenta i przedsiębiorcy.
Prezes Federacji Konsumentów, Kamil Pluskwa-Dąbrowski zauważa: Jako organizacja konsumencka skupiamy jak w soczewce nie najlepsze doświadczenia konsumenckie. Ale dostrzegamy również wymierne, efektywne i przede wszystkim warte upowszechnienia rozwiązania, które odpowiadają na oczekiwania konsumentów i mogą przyczynić się do rozwiazywania ich problemów. Żebyśmy, jako konsumenci, byli dobrze traktowani nie tylko, gdy kupujemy i płacimy, ale również gdy reklamujemy produkty lub usługi albo potrzebujemy od przedsiębiorcy pomocy w korzystaniu z zakupionych dóbr. Oczekiwania konsumentów oraz proponowane przez biznes rozwiązania zostaną zaprezentowane na Kongresie, nie tylko w trakcie sesji plenarnych, ale również w trakcie 6 sesji warsztatowych, które będą okazją do merytorycznej dyskusji. Kongres zapowiada się więc – znowu!
bardzo ciekawie.
Na rynku pożyczek pozabankowych obserwujemy tendencję do podnoszenia standardów etycznych i budowania dobrych praktyk w branży. Firmy w coraz większym stopniu ukierunkowane są na klienta zarówno w kwestiach związanych z ofertą czy obsługą, jak i podnoszeniem bezpieczeństwa pożyczania. Jednocześnie firmy w dużej mierze wzięły na siebie odpowiedzialność za klienta, zarówno poprzez udoskonalanie procesów oceny ryzyka kredytowego i weryfikowania wiarygodności klientów, jak i w kwestii podnoszenia świadomości klientów co do korzystania z produktów finansowych. Nadal wyzwaniem dla branży jest podnoszenie wiarygodności i poprawa reputacji sektora
mówi Agnieszka Wachnicka, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Rynku Finansowego.